Wednesday 2 March 2011

Diet...& Premium Beautiful

Salam,

Sebagaimana yang telah dijanjikan di dalam entry sebelum ini, aku nak cerita sket pasal korset Premium Beautiful. Melalui pengalaman aku sendiri memakai PB ni, tidak pernah aku rasa seselesa ini, malah kalau tak pakai PB rasa x selesa dan x confidence pulak. Tidak seperti korset-korset yang lain, PB sangat selesa kerana fabriknya yang sangat lembut dan tidak panas.
Kalau dulu sebelum pakai PB, kadang-kadang aku rasa sakit di bahagian rahim, keputihan jangan cakap la. Sebagai pengguna IUD since 2005, kalau period tu memang x teratur la...Sakit pinggang juga kerap aku alami ...Masalah aku yang paling serius ialah selalu rasa macam angin keluar dari bahagian depan esp masa tengah solat...tapi sekarang ni, Alhamdulillah, sejak pakai PB semua masalah-masalah tu tidak lagi aku hadapi. Masa mula-mula pakai dulu, lebih kepada nak diet sahaja tapi bersyukur sangat bila masalah-masalah kesihatan yang lain juga dapat di atasi. Betulla kelebihan PB ni, 70% kesihatan, 30% kecantikan.


Kenapa produk ini sangat mementingkan kesihatan dari kecantikan? Pernah dengar tak orang kata 'kecantikan yang sebenarnya lahir dari jiwa dan tubuh badan yang sihat'. Kalau kita sihat luaran & dalaman, secara tidak langsung akan terpancar kecantikan di wajah kita. Kalau tubuh kita sihat, mudah untuk kita beramal kepada Allah...akan lahirlah cahaya keimanan dari wajah kita, InsyAllah.Yang bestnya, bau badan pun tak ada walaupun aku memakainya dari pagi sampai malam.

Kalau nak cerita pasal kebaikan dan kelebihan PB ni memang banyak...next entry aku akan cerita pasal kelebihan dan kebaikan produk Premium Beautiful secara terperinci, InsyAllah.





No comments:

Post a Comment